Dyrektorzy handlowi, kierownicy, handlowcy i marketingowcy codziennie spotykają się z pojęciem zarządzania sprzedażą. W każdej firmie podstawowa wiedza związana z obszarem zarządzania sprzedażą jest konieczna do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych.

Zarządzanie sprzedażą jest bezpośrednio powiązane z zarządzaniem ludźmi i relacjami

Skuteczna realizacja planu sprzedażowego jest w znacznym stopniu zależna od tego, jak działa zespół odpowiedzialny za sprzedaż. Zespół złożony z osób, które są świadome swoich obowiązków, zmotywowane do działania i odpowiednio wyszkolone z pewnością osiągnie znacznie lepsze wyniki.

Innym istotnym czynnikiem w procesie sprzedażowym jest zbudowanie silnych relacji z klientami. Należy podchodzić do tego zadania z dużą dozą profesjonalizmu. Wiele firm decyduje się na wdrożenie systemu CRM dla handlowców, którego zadaniami będą m.in.: wsparcie przy analizie zachowań klientów, ustawiczne podtrzymywanie i zarządzanie relacji z nimi, oraz wsparcie przy procesowym podejściu do realizacji planu sprzedażowego.

Planowanie, kontrolowanie i prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą

Aby skutecznie zarządzać sprzedażą należy odpowiednio zaplanować i stale kontrolować proces sprzedaży Jeżeli w taki sposób będziemy podchodzić do tematu procesu sprzedażowego, to będziemy mogli ciągle go udoskonalać oraz identyfikować słabe punkty i „wąskie gardła”. Wspomniane wcześniej prognozowanie sprzedaży jest niezwykle istotnym procesem. Na skuteczność prognoz mają wpływ czynniki zewnętrzne, takie jak popyt i podaż, sezonowość sprzedaży czy działania konkurencji. Innymi ważnymi czynnikami są: rozpoznawalność marki, budżet marketingowy czy dobrze dobrana grupa docelowa.

Zarządzanie sprzedażą wymaga holistycznego podejścia do kwestii powiązanych z klientem, a sukces zależny jest od sumy wielu małych kroków i działań.                                                                           

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here